Groene Smoothies lekker en gezond? waarom en hoe!
GreaterZense - Look Good Feel Great!
Groene Smoothies 9 januari 2018
mm
Karen Geen reacties

Groene Smoothies is een artikel over de gezondheids voordelen van het drinken van Groene Smoothies, wat je er in kunt doen en hoe je ze kunt gebruiken in je dagelijks leven.

    

Groene Smoothies

Groene Smoothies zijn gezond en lekker en zorgen ervoor dat je op een makkelijke manier veel vitamines, mineralen en antioxidanten binnenkrijgt. Binnen een paar dagen zul je al verschil merken. Je voelt je fitter, gezonder, hebt minder trek in zoetigheid en je kunt ermee afvallen. Maak veel verschillende combinaties zodat je een groot scala aan gezondheid binnenkrijgt. Je kunt o.a. gebruiken: Spinazie, gember, komkommer, citroen, sinaasappel, kiwi, sla, broccoli, bietjes, boerenkool, tomaat, wortel, peterselie, ananas, andijvie …eigenlijk alles wat je zou willen. Later in dit artikel iets meer uitgebreid de ingrediënten.

 

Redenen om groene smoothies te drinken:

  • Ze zijn super gezond!
  • Snel klaar, weinig rommel.
  • Ze zijn lekker. Door de natuurlijke fruitsuikers kunnen ze lekker zoet smaken, waardoor je trek in ongezonde dingen weggaat.
  • Je krijgt er veel energie door!
  • Met 2 glazen per dag heb je alle voedingsstoffen binnen, zorg wel dat je varieert met groenten en fruit.
  • Voor veel mensen is het moeilijk om veel groenten te eten. Omdat ze het niet lekker vinden of omdat het zoveel werk is. Met Smoothies kun je veel groenten ‘drinken’ zonder dat je het eigenlijk door hebt.
  • Betere nachtrust.
  • Om af te vallen! Wil je afvallen gebruik dan maximaal 1 stuk fruit per dag in je smoothies. Fruit en groenten zitten vol vezels waardoor je spijsvertering volop aan het werk kan en af te vallen. Als je erbij gaat sporten en weinig koolhydraten daarbij eet, val je gegarandeerd af.
  • Je krijgt er een mooie huid door!
  • De smoothies zorgen ervoor dat je bloeddruk verbeterd en daarmee vele andere problemen, zoals de nieren, aderverkalking etc.
  • Je hormonen komen weer in balans en dat zal je vrolijker en evenwichtiger maken.

Ontgiften

Als je alleen op de groene smoothies over zou gaan en dus zonder suiker en koolhydraten, gaat je lichaam snel ontgiften. Houd daarbij wel rekening dat je daardoor hoofdpijn kan krijgen of je minder lekker voelt. Zorg daarom dat je genoeg water en groene thee drinkt. Houd vol want na een paar dagen ga je al genieten van de vele voordelen van de groene smoothies! Je immuunsysteem krijgt een ongelofelijke boost en je zult merken dat je veel minder vatbaar bent voor allerlei virussen en infecties.

Puur natuur

Voordeel is dat de groene smoothies makkelijk verteerbaar zijn en je hydrateren. Omdat je ze zelf maakt zitten er ook geen conserveringsmiddelen in en zijn ze dus puur natuur!

Niet van groente houden

Groene Smoothies zijn ideaal voor iedereen die niet zo van groenten houden. Het drinkt makkelijk weg omdat je je eigen smakelijke versie kunt maken.

Wat kun je allemaal in je Smoothie doen?

Appel, paprika, Spinazie, gember, olijven, komkommer, citroen, sinaasappel, banaan, bleekselderij, ui, kiwi, sla, broccoli, bietjes, pompoen, courgette, kaneel, boerenkool, tomaat, knoflook, munt, mango, chiazaad, korianderwortel, peterselie, ananas, andijvie, pijnboompitten, basilicum, avocado, amandelmelk, wortel, peer.

KiwiSlaChiazaadGroentesappenKnoflook en citroenGrapefruit

Superfoods

Ook kun je uiteraard nog extra Superfoods toevoegen: Goij bessen, Acaibes, Hennepzaad, Chlorella, Gerstegras, Tarwegras poeder, Camu Camu, Guarana poeder, Spirulina poeder, Kelp, Maca poeder, Alfalfabladpoeder, rozenbottelpoeder, Kurkuma, moringapoeder, moerasspireapoeder, paardenbloemblad poeder, msm-poeder etc.

Calorieën

Groene smoothies zijn licht verteerbaar, bevatten weinig calorieën en zijn ook erg vullend omdat ze barstensvol vezels zitten, Ideaal dus om af te vallen, voor mensen met een spijsverteringsprobleem.

Als je daarbij iedere slok nog zou ‘kauwen’ is het een gouden combinatie voor je lichaam.

Afvallen

Groen Smoothies zou je het beste altijd in je dagelijkse menu houden. Combineer veel met verschillende soorten bladgroenten en fruit. Wil je echt afvallen dan kun je bv twee dagen per week alleen maar smoothies drinken en de rest van de dagen een dieet zonder suiker en minder koolhydraten of bv alleen tussen bepaalde tijden eten, bijvoorbeeld tussen 12.00 en 18.00. Het voordeel hiervan is dat de tijd dat je niet eet, je organen de rust hebben om zichzelf te herstellen en ook om af te vallen. Zorg er dan wel voor dat je met die twee maaltijden genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt die je anders met drie maaltijden zou krijgen. Overigens heb je met het drinken van de groene smoothies totaal niet het idee dat je op dieet bent…. Het is lekker, elke keer anders en je hebt geen hongergevoel.

Geniet van je gezonde nieuwe ‘jij’en ik weet zeker dat als jij eenmaal hiervan geproefd hebt, dat je voor altijd aan de Groene Smoothies zult zijn!

Smoothies

125 Groene Smoothie Recepten

In het ebook ‘125 groene Smoothie recepten’ vind je super lekkere en gezonde smoothies. Super handig als je net hiermee begint of even geen inspiratie hebt! Door veel recepten uit te proberen krijg je dus ook altijd genoeg variëteit aan voedingsstoffen binnen. Zo is elke Smoothie gebalanceerd en je kunt direct aan de slag. Echt een aanrader dus!

Meer informatie over Groene smoothies en naar de 125 recepten?

Ja, graag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *